top of page
socialsociety-case-sfrelectronics.png

SFR Electronics

Felix (de eigenaar van SFR Electronics) is gespecialiseerd in high-end automotive electronics, wat betekent dat hij elke storing weet op te lossen. Daarnaast maakt hij wekelijks auto-eigenaren blij door hun auto te voorzien van de originele CarPlay, achteruitrijcamera of een upgrade van het multimediasysteem. Daarnaast kan de echte autoliefhebber ook bij hem terecht voor meer pk's. Ik mag sinds juli 2018 de Facebook onderhouden en beheren en hier hebben wij eind 2021 Instagram aan toegevoegd.
 

''Celeste is goed in wat ze doet. Mijn business is best specifiek, maar Celeste doet alles om alle benodigde kennis zo snel mogelijk op te pakken. Daarnaast is elke advertentie raak en is de kwaliteit erg hoog. Ik ben een zeer tevreden klant!''

Felix van Daal, eigenaar SFR Electronics

Anker 1

De hulpvraag

In 2018 kwam Felix bij mij met de vraag: ''mijn business is vrij specifiek. Gaat het jou lukken om hiervoor goede content te maken?''

Ik was nog niet zo lang bezig als social media manager en had nog geen portfolio opgebouwd. Toch heeft Felix mij het vertrouwen gegeven en mij van zo veel mogelijk informatie voorzien. 

Naast alle kennis die Felix aan mij heeft overgedragen, heb ik veel artikelen gelezen waardoor ik steeds meer ben gaan snappen hoe zijn business werkt. 

Hierdoor heb ik zijn aanwezigheid op social media kunnen vergroten en gebruikt Felix nu vaak zijn kanalen om aan potentiële klanten te laten zien, wat hij allemaal kan en al gedaan heeft. 

Daarbij werkt Felix samen met een vaste fotograaf genaamd Thijs. Ook hij heeft van Felix als beginnende ondernemer de kans gekregen een portfolio op te bouwen en maakt nu al ruim een half jaar hele toffe foto's bij SFR op de werkplaats. Deze foto's mag ik weer gebruiken voor socials.



 

Het pakket

Op basis van een uitgebreide intake heb ik voor SFR Electronics het volgende pakket samengesteld:

Facebook en Instagram onderhoud en beheer 

• Beheer en management:
- Controleren & updaten account informatie
- 3 x per week handmatig beheer op Instagram

• Content creatie
- 2 berichten per week, per platfrom
- 2/4 stories per week op Instagram
- Ontwerpen nieuwe hightlight covers (Instagram)
- Vullen van highlights (Instagram)
- Uitwerken Instagram feed-template voor de perfecte look & feel

• Adverteren
- Uitwerken advertentiecampagnes
- Advies en berekenen van budgetten
- Monitoren van de campagnes en rapportage achteraf

• Contactmomenten:
- 1 x per jaar een brainstormsessie op locatie
- 1 x per maand een connect call
- Hulplijn via WhatsApp

 

_R5A2946.jpg

Let's get to work

• Fase 1: de voorbereiding
Voordat ik van start kan gaan met het uitvoeren van de dienst, ga ik aan de slag met de voorbereidingen. Hiervoor heeft Felix een checklist van mij ontvangen met zaken die ik nodig heb om van start te kunnen gaan. Terwijl aan de slag ging met de checklist, ben ik aan de slag gegaan met het creëren van een passende look & feel. Dit heb ik gedaan door middel van een moodboard waarin de kleuren, fonts en sfeer in wordt gevisualiseerd. 

Het moodboard heb ik gepresenteerd en kreeg direct akkoord op mijn voorstel. Hierdoor kon ik snel beginnen met het maken van de eerste berichten. Het was mijn doel om mensen te informeren en Felix als expert te presteren. Daarbij vond ik het belangrijk dat de online uitstraling aansluit bij de doelgroep, die voornamelijk uit mannen bestaat. 

• Fase 2: creëren en beheren
Nadat het fundament gecreëerd was en de eerste berichten waren gepubliceerd, kon ik aan de hand van de statistieken nieuwe content creëren. Dit heb ik gecombineerd met projecten die Felix aan mij aanleverde waardoor er een mooie, informatieve mix is ontstaan. 

Naast het creëren van content ben ik ook van start gegaan met het verhogen van het bereik. Op Facebook heb ik dit gedaan door verschillende advertentiecampagnes die voor maar liefst 75 nieuwe aanvragen hebben gezorgd. Op Instagram maak ik gebruik van een organische groeistrategie waarbij ik interactief connecties maak met de doelgroep en accounts die relevant zijn binnen de branche. 

• Fase 3: monitoren en optimaliseren 
Het onderhouden en beheren van socialmediakanalen is een doorlopend proces wat continu gemonitord moet worden. Dit doe ik door regelmatig de statistieken te bekijken en verschillende soorten content te testen. Daarbij zorgen de maandelijkse connect calls ervoor dat ik up-to-date blijf en snel kan inspelen op belangrijke en actuele zaken binnen het bedrijf en de branche. 


 

Resultaten

Voor SFR Electronics heb ik o.a. de volgende resultaten behaald:

• Een professionele online uitstraling die past bij het bedrijf, de branche en de doelgroep

• Een consistente zichtbaarheid op meerdere platformen waardoor SFR top of mind blijft

• Succesvolle Facebookcampagne waarbij er 75 aanvragen zijn binnengekomen via Messenger 

• Maandelijks nieuwe (organische) aanvragen die via een DM op Instagram binnenkomen

Meer content zien? Ga naar de socials van SFR Electronics


 

  • Instagram
  • Facebook
checklist-1.jpg
Anker 2
socialsociety-celeste-socialmediacoaching-socialspotlight-traject-3.jpg

Benieuwd wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?

Graag kom ik met je in contact om te sparren over de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Stuur mij een berichtje met jouw wensen en doelstellingen en dan vertel ik je graag meer over de mogelijkheden.

bottom of page