top of page
Savage Lighting
Al meer dan 20 jaar is Savage de autoriteit op het gebied van op maat gemaakte verlichtingsoplossingen voor (super)yachts en cruiseschepen. In deze luxe-industrie is elk detail cruciaal, zo ook de online présence. Ik heb van juni 2022 tot maart 2023 de online communicatie van Savage Lighting mogen verzorgen en weten te verbeteren, waardoor de discount uitstraling naar een van hoogwaardige luxe is getild.
''Onze online aanwezigheid is er zwaar op vooruit gegaan dankzij Celeste! Ze weet precies wat je zoekt en vraagt goed door. Wijzigingen worden ook adequaat opgepakt! Wij zijn erg tevreden en ik kan Celeste dan ook aan iedereen aanraden.''
Rens-Jan van Vliet, Director international business bij Savage Lighting
Anker 1
De hulpvraag
Elk bedrijf is uniek en zo ook de hulpvraag. Rens-Jan (director international business bij Savage) kwam bij mij terecht met de volgende hulpvragen:
• Kun je onze gehele online uitstraling naar een hoger en luxer niveau tillen?
• Kun je passende content creëren zonder eigen beeldmateriaal en gebruik te maken van afgeronde en lopende projecten?
• Kun je ervoor zorgen dat onze zichtbaarheid op alle kanalen (Facebook, Instagram en LinkedIn) groter wordt bij de juiste doelgroep?
Met mijn ervaring binnen het hoge segment en de uitdagende factor in de content creatie voelde ik direct een klik met Savage en hun doelstellingen/wensen. Op basis hiervan heb ik een pakket op maat samengesteld en ben ik aan de slag gegaan met de uitvoering hiervan.
Het pakket
Op basis van een uitgebreide intake heb ik voor Savage het volgende pakket samengesteld:
Facebook, Instagram en LinkedIn onderhoud en beheer
• Beheer en management:
- Controleren & updaten account informatie
- 3 x per week handmatig beheer op Instagram
- 2 x per week handmatig beheer op LinkedIn
• Content creatie
- 2 berichten per week, per platfrom
- 2/5 stories per week op Instagram
- Ontwerpen nieuwe hightlight covers (Instagram)
- Vullen van highlights (Instagram)
- Uitwerken Instagram feed-template voor de perfecte look & feel
• Contactmomenten:
- 1 x per jaar een brainstormsessie op locatie
- 1 x per maand een connect call
- Hulplijn via WhatsApp
Let's get to work
• Fase 1: de voorbereiding
Voordat ik van start kan gaan met het uitvoeren van de dienst, ga ik aan de slag met de voorbereidingen. Hiervoor heeft Savage een checklist van mij ontvangen met zaken die ik nodig heb om van start te kunnen gaan. Terwijl zij bezig waren met het aanleveren van de benodigde materialen en toegang verlenen tot de accounts, ben ik aan de slag gegaan met het creëren van een passende look & feel. Dit heb ik gedaan door middel van een moodboard waarin de kleuren, fonts en sfeer in wordt gevisualiseerd.
Het moodboard heb ik gepresenteerd en kreeg direct akkoord op mijn voorstel. Hierdoor konden we snel verder met de rest van de voorbereidingen. Tijdens een brainstormsessie hebben wij content pilaren bedacht en heb ik een plan van aanpak gemaakt om organisch het bereik te verhogen onder de juiste doelgroep.
• Fase 2: creëren en beheren
Nadat het fundament gecreëerd was, ben ik aan de slag gegaan met de eerste content batch. Hiervoor heb ik gebruikgemaakt van input die ik heb ontvangen tijdens de brainstormsessie en mijn eigen ideeën. Hier is een mooie, diverse mix van content uit ontstaan en ingepland voor publicatie.
Naast het creëren van content ben ik ook van start gegaan met het verhogen van het bereik. Dit pak ik graag op een duurzame manier aan en heb ik gekozen voor een organische groeistrategie. Dit betekent dat ik o.a. namens Savage Lighting online engage met profielen die voor hun interessant zijn.
• Fase 3: monitoren en optimaliseren
Het onderhouden en beheren van socialmediakanalen is een doorlopend proces wat continu gemonitord moet worden. Dit doe ik door regelmatig de statistieken te bekijken en verschillende soorten content te testen. Daarbij zorgen de maandelijkse connect calls ervoor dat ik up-to-date blijf en snel kan inspelen op belangrijke en actuele zaken binnen het bedrijf en de branche.
Resultaten
Voor Savage Lighting heb ik o.a. de volgende resultaten behaald:
• Een professionele online uitstraling die past bij het bedrijf, de branche en de doelgroep
• Een consistente zichtbaarheid op meerdere platformen waardoor Savage top of mind blijft
• 41,6% meer paginaweergaven en 63,2% meer unieke bezoekers op LinkedIn
• Op Instagram zijn er de afgelopen 90 dagen 75% meer accounts bereikt en het volgersaantal met 12,3% verhoogd
• Op Facebook zijn de afgelopen 28 dagen in totaal 81 verschillende interactieve handelingen uitgevoerd door derden onder de content van Savage
bottom of page