top of page
socialsociety-case-sannehuidtherapie-1.png

Sanne huidtherapie

Begin 2020 sprak ik Sanne aan de telefoon. Ze gaf aan een mooie praktijk in huidverbetering te hebben met een mooi klantenbestand. Doordat zij de hele week druk bezig is met het uitvoeren van huidverbeterende behandeling, hield zij geen tijd meer over voor haar social media. Ze wilde daar graag een social media manager voor inhuren die haar kanalen naar een hoger niveau kon tillen. Gelukkig wist ik precies wat mij te doen stond.
 

''Heel blij dat ik bij Celeste terecht ben gekomen. Ze komt haar afspraken na, en dat zorgt voor een prettige samenwerking!''

Sanne Zoer, eigenaresse Sanne Huidtherapie

Anker 1

De hulpvraag

Tijdgebrek is een van de meest voorkomende oorzaken waarom ondernemers niet consistent aanwezig zijn op social media. Voor Sanne was dit niet anders, ze runt immers een succesvolle praktijk. 

Om ervoor te zorgen dat de praktijk online écht zou gaan opvallen, moest ik zorgen voor:

• een herkenbare online huisstijl
• een beeldbank met goede kwaliteit foto's 
• verschillende content pilaren 
• kennis over de verschillende huidaandoeningen en verbeterende behandelingen

Daarbij wilde Sanne graag ook de laserbehandelingen meer onder de aandacht brengen en zorgen dat de nieuwste dienst (permanente make-up) goed onder de aandacht gebracht zou worden in de regio.

Een mooie uitdaging voor mij om hiermee aan de slag te mogen gaan. 

Het pakket

Op basis van een uitgebreide intake heb ik voor Sanne Huidtherapie het volgende pakket samengesteld:

Facebook en Instagram onderhoud en beheer 

• Beheer en management:
- Controleren & updaten account informatie
- 4 x per week handmatig beheer op Instagram

• Content creatie
- 2 berichten per week op Facebook
- 3 berichten per week op Instagram
- 2 stories per week op Instagram
- 4 x 2 uur fotografie op locatie
- Ontwerpen nieuwe hightlight covers (Instagram)
- Vullen van highlights (Instagram)
- Uitwerken Instagram feed-template voor de perfecte look & feel

• Adverteren
- Uitwerken advertentiecampagnes
- Advies en berekenen van budgetten
- Monitoren van de campagnes en rapportage achteraf

• Webcare en community management
- Webcare pakket Chatty

• Contactmomenten:
- 1 x per jaar een brainstormsessie op locatie
- 1 x per maand een connect call
- Hulplijn via WhatsApp

 

AdobeStock_480156525.jpeg

Let's get to work

• Fase 1: de voorbereiding
Voordat ik van start kan gaan met het uitvoeren van de dienst, ga ik aan de slag met de voorbereidingen. Hiervoor heeft Sanne een checklist van mij ontvangen met zaken die ik nodig heb om van start te kunnen gaan. Terwijl aan de slag ging met de checklist, ben ik aan de slag gegaan met het creëren van een passende look & feel. Dit heb ik gedaan door middel van een moodboard waarin de kleuren, fonts en sfeer in wordt gevisualiseerd. 

Het moodboard heb ik gepresenteerd en kreeg direct akkoord op mijn voorstel. Hierdoor kon ik snel beginnen met het maken van de eerste berichten. Het was mijn doel om mensen te informeren en te adviseren op het gebied van huidtherapie. Daarnaast hebben wij direct een shoot ingepland zodat ik met eigen beeldmateriaal aan de slag kon gaan. 

• Fase 2: creëren en beheren
Nadat het fundament gecreëerd was en de eerste fotoshoot erop zat, ben ik aan de slag gegaan met het creëren van de content. Naar mate de samenwerking vorderde, werd ik steeds bekender met de verschillende huidaandoeningen waardoor ik in de content veel dieper op de problematiek kon in gaan. Sanne merkt dat de content goed in de smaak valt, want regelmatig krijgt ze berichtjes van collega's met de vraag: ''hoe verzin je het elke keer weer om van die mooie en informatieve posts te maken?''

Naast het creëren van content ben ik ook van start gegaan met het verhogen van het bereik. Dit heb ik gedaan door veel waardevolle content te creëren en op Instagram actief aanwezig te zijn. Hierdoor zijn de volgers flink toegenomen en krijgt Sanne regelmatig (aan)vragen binnen via de DM's.

• Fase 3: monitoren en optimaliseren 
Het onderhouden en beheren van socialmediakanalen is een doorlopend proces wat continu gemonitord moet worden. Dit doe ik door regelmatig de statistieken te bekijken en verschillende soorten content te testen. Daarbij zorgen de maandelijkse connect calls ervoor dat ik up-to-date blijf en snel kan inspelen op belangrijke en actuele zaken binnen het bedrijf en de branche. 


 

Resultaten

Voor Sanne Huidtherapie heb ik o.a. de volgende resultaten behaald:

• Een professionele online uitstraling die past bij het bedrijf, de branche en de doelgroep

• Een consistente zichtbaarheid op meerdere platformen waardoor Sanne met haar team consistent zichtbaar is

• Meer dan 1000 nieuwe volgers op Instagram die allemaal uit de omgeving van Dwingeloo komen

• Maandelijks nieuwe (organische) aanvragen die via een DM  binnenkomen

Meer content zien? Ga naar de socials van Sanne huidtherapie


 

  • Instagram
  • Facebook
socialsociety-case-sannehuidtherapie-instagram-feed.png
Anker 2
socialsociety-celeste-socialmediacoaching-socialspotlight-traject-3.jpg

Benieuwd wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen?

Graag kom ik met je in contact om te sparren over de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Stuur mij een berichtje met jouw wensen en doelstellingen en dan vertel ik je graag meer over de mogelijkheden.

bottom of page