Stappenplan: zo installeer je de Facebook pixel

De Facebook Pixel is een code die bijhoudt welke pagina’s jouw websitebezoeker bekijkt. Met deze gegevens kun jij verschillende doelgroepen aanmaken voor jouw Facebook (en Instagram) advertenties.


Zo is het mogelijk om een doelgroep aan te maken die nauwkeurig overeenkomt met de mensen die jouw website (of een specifieke websitepagina) hebben bezocht. Ook kun jij met de gegevens van de pixel mensen die al een keer op jouw website zijn geweest, een advertentie tonen. Beter bekend als retargeting.


De FB-pixel zorgt er dus voor dat het voor jou makkelijker wordt om jouw doelgroep op social media te bereiken. Heb jij nog geen pixel geïnstalleerd? Ik heb speciaal voor jou de stappen op een rij gezet:


1. Ga naar Gebeurtenisbeheer ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

2. Klik op Gegevensbronnen koppelen en selecteer Web.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

3. Selecteer Facebook-pixel en klik op Koppelen.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

4. Voeg je Pixelnaam toe.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

5. Voer je website-URL in om eenvoudige configuratieopties te bekijken. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

6. Klik op Doorgaan en volg de laatste stappen van de door jou gekozen configuratie.


Heb jij bijvoorbeeld een WordPress website die jij niet zelf hebt gebouwd? Dan kun je altijd de websitebouwer vragen de code te installeren.

5 keer bekeken